Kan de inbreuk doeltreffend intern worden behandeld? En is de klokkenluider
van mening dat er geen risico op represailles bestaat? Dan wordt de melding bij
voorkeur intern gemaakt.
Algemeen directeur, Koen Codron is als hoofd van het personeel,
overeenkomstig het Bestuursdecreet het intern meldpunt. Hij is te bereiken via:
Administratief Centrum Sanitary, Gustaaf Schockaertstraat 7, 9620 Zottegem
koen.codron@zottegem.be
09 364 65 00
Het hoofd van het
personeel, kan
de ontvangst en de behandeling van meldingen delegeren aan een personeelslid.
Als je je als
klokkenluider zou richten aan een onbevoegd personeelslid of een onbevoegde
overheidsinstantie, stuurt dat onbevoegde personeelslid of die onbevoegde
overheidsinstantie de melding zo snel mogelijk op veilige wijze door naar het
bevoegde personeelslid en wordt je onmiddellijk op de hoogte gebracht van die
doorzending.
Bij het behandelen van
een melding wordt strikte neutraliteit in acht genomen. In geen geval
wordt de melding behandeld door een persoon die betrokken is of was bij de
feiten waarop de melding betrekking heeft. Ditzelfde geldt ook voor het extern
meldpunt.
Kan je om bovenstaande redenen niet bij het interne meldpunt terecht? Dan
kan je terecht bij het extern meldpunt Audit Vlaanderen. U kan Audit Vlaanderen
bereiken via:
Audit Vlaanderen, Havenlaan 88 - bus 24, 1000 Brussel
melding.audit@vlaanderen.be
T 02 553 45 55
Audit Vlaanderen is de
mening toegedaan dat het vertrouwelijk melden in een klokkenluidersregeling
absolute prioriteit heeft en wenst jou een zo maximaal mogelijke garantie te
geven dat jouw identiteit niet bekend raakt in de rest van de organisatie.
Verklaringen van
klokkenluiders vallen niet onder het inzagerecht, tenzij je jouw instemming
geeft.