Home  /  Burgerzaken  /  Dienstverlening burgerzaken  /  Verhuizen  /  Verhuis naar het buitenland

Verhuis naar het buitenland


Als je verhuist naar het buitenland moet je hiervan aangifte doen.

Voorwaarden

De aangifte gebeurt zo kort mogelijk vóór het effectieve vertrek naar het buitenland. De aangifte gebeurt door de referentiepersoon of een meerderjarig gezinslid.

Procedure

  • Geef het volledig nieuw adres in het buitenland op bij de dienst Burgerzaken.
  • Breng alle elektronische identiteitskaarten (eID) en pincodes van alle gezinsleden mee.

Na afhandeling van je adreswijziging ontvang je een bewijs van afschrijving naar het buitenland (model 8). Je kan hiermee je laten registreren bij de Belgische ambassades of consulaten in het buitenland. Deze diplomatieke of consulaire posten kunnen je dan documenten afleveren die zou nodig hebben.

Informeer je op voorhand goed over welke documenten je nodig hebt voor de buitenlandse overheid.

Wat meebrengen

De elektronische identiteitskaart(en) met pincode(s).

Bedrag

Het aangeven van een vertrek naar het buitenland is gratis.



Burgerzaken

Administratief Centrum Sanitary, Gustaaf Schockaertstraat 7, 9620 Zottegem
Dienst Burgerzaken werkt enkel op afpraak. Een afspraak maken kan online via Zottegem.be/welkom. Hulp nodig? Bel 09 364 65 00.
Openingsuren: 
  • Maandag tot vrijdag: 9.00 - 12.00 u.
  • Woensdagnamiddag: 14.00 - 16.00 u.
  • Donderdagavond: 17.00 - 19.30 u.