Home  /  Burgerzaken  /  Dienstverlening burgerzaken  /  Verhuizen  /  Adreswijziging

Adreswijziging


Ben je onlangs verhuisd? Dan moet je dit binnen de acht werkdagen aangeven bij de dienst Burgerzaken van jouw nieuwe stad of gemeente. Ook wanneer je verhuisd bent binnen Zottegem, geef je dit altijd aan. Opgelet: je kan een verhuis pas aangeven als je ook effectief verhuisd bent.

Procedure

Er zijn twee manieren om jouw adreswijziging door te geven:
  • Doe jouw aangifte online via het e-loket met jouw elektronische identiteitskaart. Dit is de meest snelle en efficiënte manier;
  • Kom langs bij de dienst Burgerzaken van Zottegem.

 Om de adreswijziging voor het hele gezin door te geven, volstaat het dat één van de meerderjarige leden van het gezin de aangifte doet. 

 Om de adreswijziging te kunnen doorgeven, heb je een geldig identiteitsbewijs nodig met jouw rijksregisternummer.

 Als een niet-ontvoogde minderjarige de verblijfplaats van zijn ouders voor het eerst verlaat om zijn hoofdverblijf elders te vestigen, moet hij vergezeld zijn door iemand die het ouderlijke gezag uitoefent.

Controle van domicilie en aanpassing identiteitsdocumenten

Na de aangifte controleert een buurtinspecteur of het aangegeven adres jouw hoofdverblijfplaats is. Na deze controle word je ingeschreven op jouw nieuwe adres en word je uitgenodigd om jouw identiteitskaart op het stadhuis te laten aanpassen. 

Wat meebrengen

Breng zeker jouw elektronische identiteitskaart met pincode mee.

Bedrag

Het aangeven van een adreswijziging is gratis.


Burgerzaken

Administratief Centrum Sanitary, Gustaaf Schockaertstraat 7, 9620 Zottegem
Dienst Burgerzaken werkt enkel op afpraak. Een afspraak maken kan online via Zottegem.be/welkom. Hulp nodig? Bel 09 364 65 00.
Openingsuren: 
  • Maandag tot vrijdag: 9.00 - 12.00 u.
  • Woensdagnamiddag: 14.00 - 16.00 u.
  • Donderdagavond: 17.00 - 19.30 u.